7 Kijkplaten

Een flip-over met kijkplaten.

6 Didactische materialenkoffer

De didactische materialenkoffer biedt een schat aan les- en extra materiaal om je lessen te verrijken en nog boeiender te maken:

  • Fiches voor hoeken- en contractwerk
  • Woordkaarten bij elke onthoudkader woordenschat
  • Spelborden 
  • Spelkaarten
  • Een posterset: jaarposter, poster fonetiek, poster Frankrijk – België, werkwoordposters …
5 Digitaal bordboek

Een digitaal bordboek is een onmisbaar werkinstrument in een dynamische leeromgeving. Deze digitale versie van het leerwerkboek bevat alle nodige media om nog efficiënter les te kunnen geven.
Voor de leerlingen biedt het een maximale herkenbaarheid. Een computer en een beamer volstaan om het digitale bordboek te gebruiken. Uiteraard kan het bordboek ook in combinatie met een digitaal schoolbord gebruikt worden.

  • Opmaak en structuur zijn identiek aan het leerwerkboek.
  • Bladeren, uitvergroten, (model)oplossingen projecteren bij een klassikale verbetering …
  • Uitgebreide multimediale ondersteuning: afspelen van film- en audiofragmenten, vergroten van afbeeldingen …
  • Mogelijkheid om eigen digitaal materiaal toe te voegen (foto’s, tekstdocumenten, presentaties, links, filmpjes …).
  • Afdrukfunctie om bladzijden uit het boek met of zonder oplossingen af te drukken.
  • Ideaal hulpmiddel om lessen voor te bereiden. 

Voor het bordboek volstaat een eenmalige aankoop. We hanteren dus geen licentiesysteem of jaarlijks abonnement. 

4 Dvd

De dvd bevat alle verfilmde hoofd­dialogen. Daarnaast ook een uitgebreid pakket data:

  • De digitale planner
  • De woordenlijst
  • De kopieerbladen
  • De kleine lestoetsen en grote herhalingstoetsen
  • Een PowerPoint­presentatie voor de ouderavond
  • Transcriptie van alle luisterfragmenten
3 Audio-cd

Op de audio-cd’s vind je alle luisterfragmenten terug. Ingesproken door native speakers.

  • Sie sind dran: elk Kapitel eindigt met een productieve taaltaak waarin de leerlingen de verworven vaardigheden en kennis toepassen in een interactieve context.
  • Elke taaltaak is stapsgewijs opgebouwd volgens het OVUR-principe.
  • Strategieën helpen de leerling bij de uitvoering van de taaltaak.
  • Elke les sluit af met een transferoefening die rechtstreeks terugkoppelt naar het lesdoel. 
  • Kader met Redemittel biedt houvast.